Kaip XESS iššovė debiutinį albumą Lospatrankose
Raportuoja Skrandis. Nuotrauka Pauliuko.

Asmeniškai man Los Patrankos tapo viena maloniausių ir tinkamiausių vietų Kaune rengti didesnius koncertus. Arti namų :], juodos sienos, tinkamai išdėstytos erdvės, leidžiančios pabėgti nuo prastesnės muzikos, normalūs apsauginiai ir… kažkos jaukumas. Žvelgiant iš mano žiūrovo pozicijos. Minusas vienas - kuo arčiau namų, tuo daugiau šansų, kad pavėluosi :] Todėl pirma nauja iki šiol negirdėta melodingo tamsaus romantic metal grupė DREAMLAND POETRY taip ir liko nepažinta. Įėjus scenoje tik spėjau pamatyti nepažįstamų ir pažįstamų veidų komandą ir išgirsti keletą gotikinių garsų. Atsiminus Merfio dėsnius, reiktų daryti išvadą, kad ši grupė buvo pati geriausia :]

Antrieji bet pirmieji grojo netikėtai į sceną nuvaryti SHADOWDANCES. Kad ir kaip norisi man juos draugiškai patraukt per dantį, smagiai pakartoti jų pačių ištartą nickname‘ą „Šiaudadančiai“ ar dar kažką padaryti niekšiško, tenka pripažint, kad ši grupė lėtai ir užtikrintai pasiekia profesionaliausios grupės statusą.

SHADOWDANCES grojo kaip visad gerai, įspūdingai ir išraiškingai. Skambėsys buvo beveik tobulas, ypatingai dėl to, kad pagaliau puikiai girdėjosi Juodo vokalas ir tekstai. Viskas skambėjo aiškiai ir gerose skambesio pozicijose. Gitaros, būgnai, klavišai, vokalas... Žinant arba pastebint, kaip yra iškabintos Los patrankų garso kolonėlės, labai nesunku rasti auksinį garso viduriuką. Buvo tiesiog gera klausytis šokančių šešėlių. Keletas koverių, kurių vienas buvo girdėtas pirmą kartą (T.Reznoro "Hurt"), keletas naujų ekspresyvių ir energingų kūrinių irdar keletas girdėtų ir užvedančių gabalų. Akivaizdi grupės politika tobulinti savo skambesį ne koncertų metu, o repeticijose. Trumpai sakant, profesionaliai groja. Gaila tik, kad pagal fonogramą... :]

Po vilniečių ramiai ir tyliai ant scenos įsitaisė MANO JUODOJI SESUO. Žvelgiant į visą koncertą, organizatoriai MJS galėjo įstatyti ant scenos paskutinius, vietoj DJ‘ėjų. Visgi jie grojo treti (antri) ir tai darė labai smagiai ir lengvai. Pasirinkę šaltesnę elektroninę savo formą, sugrojo tradiciškai gerai. Tokie ramūs, pasitikintys ir brandūs. Ir nors man visad smagu girdėt tikrus būgnus, akustines gitaras ir gyvesnį MJS gotikinį rokerišką skambesį, tai ką jie pateikė scenoje, pasiekė mano sielą ir suteikė džiugesį, prisiminus dainų melodijas ir priedainius. Malonu juos klausytis, kad ir kokią savo kūrybos pateikimo formą pasirinktų.

Ir tada į sceną įsiveržė energingi ir agresyvūs SEX MACHINE iš Estijos. Tokių judrių estų dar neteko matyti :] Ir tokių stilingų, su grandinėm, su teisinga poza ir eisena, kad net Marijampolės bachūriukai pavydėtų... Prieš koncertą pamatęs jų vokalistą, pamaniau, jog vyrukas aiškiai ėjo į tradicinę klubinę tusofkę ir netyčia užsirovė ant gotų...
Na bet klydau ir scenoje estas atsiskleidė visu gražumu bei platumu. Tikra sex mašina :] Na o pats pasirodymas buvo energingas, scenoje judėjo išraiškingai, rodė subinę ir grojo industrial metal, kas lėmė tai, jog po kelių sugrotų gabalų, buvo sunku rasti skirtumus tarp trečio ir kažkelinto gabalo, todėl tapo nuobodu ir akys bei ausys ėmė ieškot kažko įdomesnio. Papildomų minčių davė tik tai, jog ritmu rūpinosi bičiukas, o ne kaip Lietuvoje įprasta – paruoštas CDR. Vertas dėmesio pastebėjimas, nes jau vien vyruko stovėjimas prie mikšerių sudaro vaizdą, kad muzika grojama gyvai ir turi didesnių galimybių improvizacijai...

Na ir kaip bebūtų keista, prasčiausiai iš matytų grupių pasirodė renginio vinis - XESS. Naujo disko pristatymas tapo labiau panašus į naujametinį klubinį vakarėlį, kada koncertuojama tik dėl smagumo ir sau, nesiekiant kokybiškame formate pristatyti naują diską. Ši subjektyvi nuomonė gali įskaudinti koncerto "svarbiausius", juolab kad vyrukai stengėsi, išleido diską, suorganizavo koncertą, o čia dabar kritika... Jei ne saksafonistas Arlequin ir šokančios merginos, kažin ar būtų ką išskirti iš to gitarinės maišaties ir tirštumo. Gal neužteko laiko susiderint su garsistu, gal dar kažkas, bet skambesys buvo tiesiog chaosas. O gal lėmė ir tai, jog guitar industrial metal XESS formatas, kurį jie dabar demonstruoja scenoje yra pats nykiausias per visą jų istoriją. Žiūrint Los Patrankose į jų šou, akys ieškojo vokalistės, melodingumo ir kažkur pamesto seksualumo..

Na ir tada gothic dances... Bumčik bumčik bumčik... Balius yra balius.

Namo grįžome anksti, prieš vidurnaktį. Pats tinkamiausias metas sėst prie darbų ir parašyti kitoms nakvišoms. Pailsinti ausis nuo garsų gausumo ir mintyse padėkot XESSams už puikų vakarą, gerą atmosferą, smagų koncertą, galimybę paganyti akis į šokančias gotes ir prisiminti senai ir nesenai matytus veidus.

Tuo tarpu kažkur Kauno stoties rajone svirduliuodami blaškėsi du sušalę alternatyvios scenos vilkai...

..